Pomůcky do domácího fitka

Dostali jsme se do doby, kdy není tak jednoduché vymlouvat se na to, že to cvičení opravdu musíme nechat až na příští měsíc, protože na to opravdu nemáme čas, jelikož teď trávíme nejvíce času doma. Většina osob tak tuto příležitost uchopila, jak se říká za pačesy, a do cvičení se opřela. I když se prvních pár týdnů jedná o opravdu neoblíbenou činnost, do které se musíme doslova dokopat a poté si ji hold protrpíme, máme nakonec velkou radost a díky vyplaveným endorfinům i pocit zadostiučinění a radost ze sebe samých, a ten je nenahraditelný.

Podložka na cvičení

Po určité době, kterou ovšem bohužel většina osob nezvládne, se tato činnost stává závislostí a vy budete chtít stále víc a lepší výsledky. Je tedy na čase vyměnit cvičení s vlastní váhou, které je sice pro tělo nejpřirozenější, za cvičení s pomocníky, díky kterým se naše fyzička mnohonásobně zlepší. Jaké pomocníky si tedy pořídit, aniž byste za ně museli utratit celou výplatu a ani nemuseli rozšiřovat byt nebo obětovat ložnici na to, abyste je vůbec měli kde uskladnit?

Úplným základem je samozřejmě podložka na cvičení https://www.cvicdom.cz/podlozky-na-cviceni/, kterou ale jistě už vlastníte. Velice skvělou záležitostí jsou podložky protiskluzové, které zaručí, že se při náročnějších cvicích nesroluje, neskroutí anebo neujede, a vy tak nepřijdete ke zbytečnému úrazu. Volte také správnou tloušťku podložky. Rozhodně se nevyplatí vybírat z nejlevnějších variant, které nemají téměř žádnou tloušťku, tudíž cítíte každý hrbolek na podlaze spolu s její tvrdostí. Za tento nesprávný výběr by v konečné fázi trpěla vaše záda a páteř.

Kettlebell litinový

Další, často nezbytnou záležitostí, jsou činky anebo kettlebell. Činky samozřejmě volte podle toho, kolik zvládnete. Rozhodně se nevyplatí ihned začínat s těmi nejtěžšími, abyste ušetřili a nemuseli kupovat ty, které vám vyhovují, protož si řeknete, že byste se stejně k těm těžším dopracovali. Pamatujte na to, že pokud nejste zvyklí s činkami cvičit, začátky budou trošku těžší a velké váhy by vás tak mohly jedině odradit. Pro naše svaly je rovněž lepší, aby si zvykaly na postupnou zátěž, a ne aby z ničeho nich dostaly takto zabrat. Opět zde hrozí velmi bolestivá zranění, která za to rozhodně nestojí. Nemusíte se bát, že si koupíte činky, a budou vám ležet doma v rohu, protože nebudete vědět, co s nimi dělat. Celý internet a sociální sítě jsou doslova plné inspirace na cviky. Narazit dokonce můžete i na celé sestavené tréninky. Kettlebeel je v poslední době velice oblíbenou pomůckou. Vybrat si můžete s váhou od 4 do 32 kilogramů. K domácím tréninkům určitě volte plastovou variantu, která nenadělá tolik škody na nábytku anebo podlahách, jako litinová varianta, na niž narazíme ve fitness centrech, kde je při jejich vytíženosti nutné, aby vydržely mnohem více. U žen je kettlebell velice oblíbený hlavně díky cvikům na zadní partie.

Skvělým pomocníkem jsou i všestranné odporovací gumičky, které naleznete v nejrůznějších silách, které jsou většinou odlišeny barvami od zelené po černou